Problem bardzo suchej skóry jest dość powszechny i spotyka bardzo wiele osób. Może pojawić się w każdym momencie. Jakie są przyczyny suchej skóry? Czy można im zapobiec? A jak poradzić sobie z już występującym problemem? Sprawdź poniżej.

Jak poznać, że skóra jest przesuszona? To dość proste. Poczucie spięcia, szorstkości i braku elastyczności – to podstawowe odczucia. Sucha skóra często też się łuszczy, swędzi i piecze. Systematycznie występujące podrażnienie powoduje nie tylko dyskomfort, ale nawet ból. Jeżeli ten opis pasuje do Ciebie, to musisz jak najszybciej zabrać się za poprawę jakości Twojej skóry. Wbrew pozorom to wcale nie będzie takie trudne. Sprawdź poniższe sposoby – w przypadku suchości niewielkiego stopnia wystarczą te domowe. W razie większych kłopotów – sięgnij po bardzo skuteczne i bezpieczne zabiegi medycyny estetycznej.

Sucha skóra – objawy

Okazuje się, że aż połowa osób zgłaszających się do dermatologa skarży się na przesuszoną skórę. Często dyskomfort odczuwany jest w konkretnych miejscach, głównie na twarzy, rękach, łokciach czy stopach. Suchy naskórek stracił swoją elastyczność, jest napięty, łuszczy się i swędzi. To często przeszkadza w wykonywaniu podstawowych, codziennych czynności. Szczególnie, gdy pojawia się bolesność, np. z powodu silnych podrażnień czy pęknięć. Mocno przesuszonej skórze bardzo często towarzyszy także stan zapalny. Posiadacze tego typu naskórka stają się bardzo wrażliwi na dotyk. Z czego wynika suchość skóry?

Suchość skóry – przyczyny

Skóra człowieka posiada barierę ochronną. Mogłoby się wydawać zatem, że natura zadziała samodzielnie i skutecznie zapobiegnie przesuszeniu. Niestety czynniki zewnętrzne oraz wewnętrzne mogą efektywnie pokonywać ochronę, tym samym pogarszając nawodnienie naskórka. Co przede wszystkim sprawia, że naturalna funkcja bariery skóry zostaje upośledzona i tym samym pozbawiona nawilżenia? Chodzi przede wszystkim o gorące, suche i zimne rodzaje powietrza, które są charakterystyczne dla danych pór roku. Skóra staje się sucha szczególnie letnią i zimową porą. Głównie w okresie wakacyjnym dochodzi też promieniowanie UV, które także bardzo przyczynia się do utraty nawilżenia i tym samym – starzenia się skóry.

Przyczyną problemu może być również niewłaściwa pielęgnacja. Kosmetyki o kiepskim składzie, pełne sztucznych, perfumowanych aromatów i barwników – tego typu składniki nie służą nie tylko skórze z tendencją do przesuszania, ale także każdej innej. Warto też sprawdzić stosowane mydła czy żele pod prysznic – najlepiej wybierać te bardzo delikatne (do codziennego stosowania). Zbyt silne mogą zaburzać naturalny płaszcz lipidowy. Skórze, nie tylko tej z tendencją do przesuszania, nie służą gorące prysznice czy kąpiele.

Kiedy jeszcze może występować przesuszony naskórek? Często pojawia wraz ze schorzeniami takimi jak łuszczyca, cukrzyca, rybia łuska czy atopowe zapalenie skóry. Chorobom tym często towarzyszy swędzenie, łuszczenie czy swędzenie. W przypadku tak poważnych objawów należy jak najszybciej udać się do dermatologa. Poziom nawilżenia skóry regulują też estrogen i testosteron. Ich zaniżony poziom w organizmie często przyczynia się do niekorzystnego wyglądu i stanu naskórka.

Jak to zwykle bywa – za jakość skóry, podobnie jak włosów, paznokci itd., odpowiada dieta. Chcesz, aby Twój naskórek nie dawał przykrych objawów? Zależy Ci na nawilżeniu skóry oraz pięknych włosach i paznokciach? Utrzymuj dietę bogatą w warzywa i owoce, pij dużo wody, unikaj alkoholu, używek i przetworzonych produktów. Dużo witamin i kwasów tłuszczowych pomoże Ci nie tylko w utrzymaniu pięknego wyglądu (ładna cera, szczupła sylwetka), ale przede wszystkim – świetnym samopoczuciu.

Przeciwdziałanie suchości skóry – codzienna rutyna

Jak dbać o właściwy poziom nawilżenia skóry każdego dnia? Wbrew pozorom to wcale nie takie trudne. Najważniejsze to wprowadzić do swojej codzienności odpowiednie nawyki. Oto najważniejsze wskazówki:

• nie kąp się zbyt długo – długie minuty stania pod gorącym prysznicem nie poprawią jakości Twojej skóry, wręcz przeciwnie. Stosuj ciepłą wodę i niewielkie ilości delikatnego mydła lub żelu do kąpieli. Po umyciu się delikatnie wycieraj ciało ręcznikiem – mnóstwo osób ma tendencję do silnego tarcia, co przyczynia się do suchości i przykrych podrażnień,
  • po kąpieli zawsze stosuj produkty nawilżające – najlepiej wysokiej jakości balsamy, mleczka czy oliwki. Najlepiej, aby w składzie stosowanych preparatów znalazły się oliwa z oliwek, masło shea czy olej jojoba. Zaleca się, aby stosować je na lekko wilgotną skórę,
  • unikaj preparatów z alkoholem, retinoidami, kwasami AHA i substancjami zapachowymi,
  • gdy jest zimno, to nakładaj ciepłe rękawiczki – niska temperatura bardzo źle wpływa na skórę dłoni,
  • do sprzątania również zakładaj rękawiczki, tym razem ochronne. Wcześniej najlepiej posmarować dłonie kremem do rąk,
  • unikaj sztucznych, plastikowych ubrań. Naucz się czytać składy nie tylko żywności czy kosmetyków, ale także odzieży. Wybieraj naturalne materiały takie jak bawełna,
  • nie stosuj najtańszych, zwykłych proszków do prania. Powinny sprawdzić się te dedykowane dzieciom – są zazwyczaj bardzo bezpieczne i delikatne. W coraz większej liczbie sklepów pojawiają się też hipoalergiczne proszki do prania,
  • pamiętaj, że ogromny wpływ na Twoją skórę ma powietrze wokół. Zadbaj także o jego nawilżanie. Tutaj sprawdzą się coraz szerzej dostępne nawilżacze powietrza.

Medycyna estetyczna na suchość skóry

Jeżeli Twoja skóra jest bardzo przesuszona i odczuwasz w związku z tym duży dyskomfort, spróbuj zabiegów medycyny estetycznej. Te są przede wszystkim bardzo skuteczne, ale też bezpieczne. Oczywiście pod warunkiem, że skorzystasz z profesjonalnej placówki. Renomowana klinika medycyny estetycznej to gwarancja kompetencji lekarzy oraz wysokiej jakości sprzętów.

Jalupro

Gdy skóra wraz z wiekiem traci kwas hialuronowy, kolagen czy elastynę, to siłą rzeczy wygląda na zmęczoną i poszarzałą. Czasu nie możesz zatrzymać, ale możesz wesprzeć się profesjonalnym zabiegiem medycyny estetycznej, który pomoże w natychmiastowym nawilżeniu skóry. JALUPRO to aminokwasowa terapia zastępcza czy podanie skórze innowacyjnych preparatów (Jalupro® Classic, Jalupro® HMW) wyprodukowanych przez włoską firmę Professional Dietetics. Zabieg ten nie tylko podnosi poziom nawilżenia, ale też niweluje rozstępny i blizny, redukuje zmarszczki, odżywia skórę, przywraca jej jędrność oraz blask.

Sprawdź szczegóły na temat zabiegu JALUPRO

RETIX C

Kolejna bardzo efektywna terapia, która zapewnia efekty już po pierwszym zabiegu! Składniki znajdujące się preparatach są bardzo bezpieczne i skuteczne (poparcie badaniami klinicznymi oraz naukowymi). Głównym składnikiem powyższej metody jest RETINOL, czyli czysta postać witaminy A. To właśnie dzięki niej osiąga się tak spektakularne efekty – skóra w krótkim czasie staje się nawilżona, zagęszczona i odmłodzona. Jakie jeszcze rezultaty można uzyskać dzięki tej metodzie? Poprawa jędrności skóry, zmniejszenie bruzd, spłycenie zmarszczek, zwężenie porów, redukcja zaskórników i wiele więcej – czy potrzebujesz jeszcze jakichś argumentów do przekonania się do tej metody? 🙂

Sprawdź szczegóły na temat zabiegu RETIX C

BIO NUTRI LIFT

Co powiesz na innowacyjne rozwiązanie, które znacznie poprawi stopień nawilżenia i odżywienia Twojej skóry tylko po jednej wizycie w gabinecie medycyny estetycznej? To opis doskonale pasujący do BIO NUTRI LIFT, czyli metody łączącej w sobie dwie aktywności – Hydra Booster oraz Lift Booster. To właśnie synergia tych działań pozwala na uzyskanie pięknej, promiennej i młodo wyglądającej skóry. BIO NUTRI LIFT nawilża wszystkie warstwy skóry oraz naskórka na wielu poziomach. Tym samym przywraca młodość, ujędrnia skórę, zwęża pory, czy wygładza drobne zmarszczki.

Sprawdź szczegóły na temat zabiegu BIO NUTRI LIFT

Kwas hialuronowy

Kwas hialuronowy to substancja naturalnie występująca w ludzkiej skórze. Wraz z wiekiem jego ilość zmniejsza się, w efekcie czego powstają bruzdy czy zmarszczki. Skóra wygląda po prostu starzej – jest mało elastyczna i poszarzała. Nic dziwnego, że w medycynie estetycznej już od lat stosuje się kwas hialuronowy, który wiąże w skórze wodę i tym samym powoduje właściwy poziom jej nawilżenia. Efekty? Lepszej jakości skóra, poprawa nawilżenia, atrakcyjniej wyglądające usta.

Sprawdź szczegóły na temat zabiegu z wykorzystaniem kwasu hialuronowego

Osocze bogatopłytkowe

Zabiegi z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego często nazywane są “wampirzym liftingiem”. A wszystko to dzięki zastosowaniu preparatu krwiopochodnego wytwarzanego m.in. z krwi pacjentki poddającej się zabiegowi. Substancja ta charakteryzuje się ogromną ilością płytek krwi oraz innych czynników wzrostu, co uaktywnia procesy regeneracyjne. Efekt? Gładsza skóra bez zmarszczek, poprawa ukrwienia skóry, przebudowa włókien kolagenowych, rewitalizacja skóry (poprawa gęstości i napięcia) i oczywiście lepszy poziom nawilżenia.

Sprawdź szczegóły na temat wampirzego liftingu

Mezoterapia igłowa

Mezoterapia igłowa to jeden z najdłużej wykonywanych w medycynie estetycznej zabiegów. Tym samym została dopracowana niemal do perfekcji. Polega na podaniu w leczone miejsca odpowiednich dawek substancji leczniczej. Lekarz dokonuje od kilkudziesięciu do kilkuset nakłuć wprowadzając odpowiednie preparaty będące mieszanką witamin, aminokwasów, kwasu hialuronowego, mikroelementów, wyciągów roślinnych itd. Mezoterapia pozwala uzyskać natychmiastowe efekty – skóra staje się bardziej elastyczna, jędrna czy rozświetlona. Inne rezultaty? Skorygowane zmarszczki, bardziej gęsta i gładka skóra, wysoki poziom nawilżenia i wiele, wiele innych.

Sprawdź szczegóły na temat mezoterapii igłowej

Pakiet Nawilżona Skóra

A co powiesz na mix skutecznych zabiegów podnoszących poziom nawilżenia skóry? Klinika medycyny estetycznej Envie Clinic oferuje pakiet Nawilżona Skóra. To 5 zabiegów realizowanych na przestrzeni 5 tygodni. Ich rodzaj, liczba oraz częstotliwość wykonywania zostały dopasowane przez najlepszych specjalistów Envie Clinic. Wszystko po to, by dostarczyć jak najlepsze rezultaty w bardzo krótkim czasie. Skorzystanie z pakietu to także bardzo korzystna opcja cenowa.

Sprawdź szczegóły na temat pakietu Nawilżona Skóra

W dzisiejszych czasach medycyna estetyczna to już nie luksus, a standard. Po zabiegi tego typu sięga coraz więcej osób. Są łatwo dostępne, a ceny – przystępne. Masz wątpliwości, czy to metoda dla Ciebie? Nie wiesz, który zabieg wybrać? Umów się na bezpłatną konsultację w klinice medycyny estetycznej Envie. Specjalista odpowie na Twoje pytania, oceni stan skóry i przeprowadzi wywiad medyczny. Na tej podstawie dobierze metodę idealną dla Ciebie. Powodzenia!